saker ni inte visste om mig #14

Förmåga till förnekelse är en av mina större talanger.

För mig själv alltså.
(För någon annan → Aldrig. Klarar inte att hålla masken för en vägg ens. )

Ta till exempel det här med att folk ( Du) läser bloggen.
Av någon anledning så vet fler och fler av mina verklighetsbekanta om att jag skriver här.

Hur relaterar du till det då, Jeanette? undrar ni...
Jo. Förnekelse.
Annars måste jag ju gå runt och grubbla på vem som läser vad, tolkar på vilket sätt och
kanske tycker att jag är sveriges underligaste människa och börjar hata mig.

 

Som tur är, är mitt inre vänligt nog att skona mig från ovanstående så det matar mig istället
med små lögner i stil med att den enda som läser min blogg är... jag själv.

 

Det här är en jättefin taktik som fungerar strålande.
Oftast.

 

Förutom när det gäller bantande. Då suger den här egenskapen fet apa.
"Vaddå? Ett kakpaket till gör väl ingen skada? Du åt ju ganska lite lunch."


Ah. Ni fattar.

Kommentarer
Postat av: Anton

Hur var det där med vid vilken hastighet man torskar körkortet på en 30-sträcka, Jeanette..? Snacka om förnekelse ;P

2008-04-11 @ 14:10:14
Postat av: jänet

anton: nu förstår jag inte alls vad du pratar om antonio. men visst är det vackert väder idag?

;)

2008-04-11 @ 18:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback