en tanke bara...

Det går ju trender i det här med barnnamn som ni kanske vet. Embla hit och Tilda dit osv.
Och dessa namn tröttnade man ju på redan innan de blev poppis, so to say.

Så.  För att få lite spridning på det hela så borde fler döpas till Jöns, så håller vi oss
ändå inom den fornnordiska trenden liksom.  Jöns är faktiskt också ett anrikt, nordiskt namn.

Okej att det kanske rimmar på ett fjäderfä, men att Tilda rimmar på ett stekfett är det ingen
som rynkar på näsan för. Om man ska vara sån alltså. Och dessutom kommer ungen vara ganska
ensam om det namnet, så några extra "vi är ensam om namnet på vår unge"-poäng plockar ni där.

Jag ska nog starta en lobbyverksamhet för att öka antalet Jönsar i Sverige.
...eller varför inte go global?

(I Asien)

- Möt min son, Jöns Takanawi!

(I Afrika)
- Det här är min man, Jöns Mbalke.

(I USA)
- Hi, my name is Jöns Smith.


...det finns oändliga möjligheter!

Kommentarer
Postat av: sis

don´t kill me, men jag vill faktiskt döpa min dotter till tindra och inte till jöns. och får jag en pojke vill jag att han ska heta emil eller lucas, definitivt inte jöns. men skulle jag få för mig att skaffa en ko eller kanske ett får ska jag döpa den till jöns, enbart för din skull ;)

2007-07-09 @ 21:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback