i kroppen min.

dålig på det här med bloggande nuförtiden som ni ser.
desto mer aktiv på instagram och twitter, om man nu vill följa mina spår.
 
lyssnade idag på värvet och blev så förbannat tagen.
det liksom kröp mig under huden.
avsnittet var med Krisitian Gidlund som lider av en magcancer som 
kommer att ta hans liv. han har ett sätt att formulera sig och det 
skeende han är i just nu så man slås av stolen. fint, ärligt och jävligt
beskrivande. det är så jag kan KÄNNA hans känsla.
 
"Men jag vet att allt det här är lättare sagt än gjort. För du kan inte göra slut med sorgen.
Du kan inte en dag bestämma att det plötsligt räcker. Sorgens ände är inte ett beslut.
Sorgen ger sig av, först när den är färdig. När sorgens smärta är klar med dig. Inte tvärtom."

det här skakade mig på gränsen att jag bara vill kräkas.
ofattbart och orimligt. men vackert.

www.ikroppenmin.blogspot.se
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback