låt oss prata om ord.

ord.
vad jag älskar ord.
i alla dess former. små, runda, mjuka, tuffa, hårda.
nya.
kärleksfulla.
målande.

det ryms så mycket i ord.
särskilt ryms det mycket i ord efter klockan tolv på natten.
kanske ryms det extra mycket i mig då också?
kanske är jag en sucker för ord. på gott och ont.
men någon som har förmågan att ge liv till ord. måla dem för mig,
blåsa liv i dem. sådana människor älskar jag.
jag hänförs.
så enkelt.

det finns ord som liksom, gör att jag stannar upp.
tittar på ordet. smakar på det. iakttar det lite extra.
liksom förälskar mig i det.
idag fick jag ett sånt ord till mig:

spjutspetsinkompetens

visst är det att älska?
ord.
du får mig så lätt.

Kommentarer
Postat av: Maja

SpjutspetsINkompetens? Det var ngt nytt! :-) Hoppas inte hela föreläsningen handlade om det :-) puss fina!

2012-02-04 @ 18:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback