note to self:

laga inte mat med habanero-chili i. 
observera: KÖP INTE ENS FRUKTEN!
 
jag gjorde det misstaget igår och hackade i nästan en hel frukt i min
wok jag lagade till mig och fredrik. jag kan säga att det gjorde inte ont 
precis när jag höll på att hacka. MEN efter ett par minuter, herremingud
vad det brände till! och det slutar inte!
 
tillochmed NU, dagen efter, bränner det i mina händer!
ni förstår hur gott maten smakade va?
 
funfact: habaneron är tydligen känd som "satan's chili". 
that explains it ;)

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag smetar alltid in händerna fullt i olivolja om jag ska hantera habaneros. Då går det faktiskt ganska bra :) Så länge man inte har några sår förstås.

Och nej Jeanette, inte en hel frukt, haha. Sötnos!

Svar: tack för tipset (om jag ens vågar mig på den igen..) ;) puss söt!
jeanette


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback