jag bjuder på den här!

birk alltså, en rädd själ i en stor kropp är vad han är.
bomarbete går ganska bra, men så fort det blir någon typ av hinder,
tycker han att det är döläskigt. normalt sett går han inte om
det är hoppning, just för att han är så pjoskig.

idag så jobbade vi lite över bommar som gick bra, men
så satte intruktören upp ett par småhinder som vi skulle hoppa
i galopp och det blev genast mycket läskigare (tyckte birk).

jag behövde inte hoppa eftersom han är så rädd, men jag kände
att jag ville prova eftersom han är rätt så trygg med mig.
och det gick jättefint de första två hoppen, mot både min och ridlärarens förvånan.
han flög över som jag aldrig sett honom tidigare.

men just när jag skulle hoppa båda hindrena efter varann,
blev det för läskigt för birk och jag flög av som en liten vante.

julia lyckades tillochmed få det på film.
jag bjuder på den ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback