oktober = kanelbullar och födelsedag!

har jag inte sagt att oktober är en förträfflig månad? idag är det kanelbullens dag,
och på fredag är det frökens födelsedag! allt i denna förträffliga månad! ;)

och på tal om bullar - är det nåt jag är svag för är det kanelbullar.
gaaah, det vattnas i munnen bara jag tänker på nybakta, hemmagjorda,
varma kanelbullar... och en sån här dag kan man väl få unna sig ett par?
eller fler.

baka ska jag göra iallafall! den här gången ska jag dock bara baka på 5 dl
mjölk så degen åtminstone får plats i degbunken ;)

plus att jag ska testa och göra kanelknutar istället för snabba rullar.
vem vet, kanske får till en kanlellängd också?
there's no end to the possibilities!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback