bianca.

idag fick jag tampas med en trevlig dam - bianca.
en liten (tror hon är maxad d-ponny) kaxig skimmel som
förutom när man ska spänna sadelgjorden är väldigt
söt och trevlig. var kul att rida ponny igen, det har jag inte
gjort sen högstadiet typ.

efter lektionen stannade jag, babsan och jeanette kvar
och kollade på hopplektionen efter oss, och vilket drama det blev!
en tjej höll på att hoppa en kombination och just som jag sa att hennes
häst såg konstig ut på bakbenen, så går hon in i en kombination
och efter kombinationen trasslar hästen in sig helt och faller
genom hindret och tjejen som red faller ned tillsammans med hästen.

hon blev liggande helt stelfrusen medan hästen kom på benen,
och ingen fick kontakt med henne. hon var helt röd på ena sidan av
käken och upp mot huvudet och vi förstår snabbt att hon landat med
huvudet före och käken/nacken fick ta hela smällen. vi ringde ambulans
som sen kom och säkrade upp henne och fick åka iväg i ilfart.

så jävla obehagligt. och man inser, när man ser sånt här,
att det kan gå riktigt jäkla illa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback