exhausted!

Så var två tuffa ridpass avklarade för den här gången!
Först var det hopplektion och den här gången hade jag
en ny häst, Tammie, som jag aldrig ridit förut.
Spännande och utmanande, men det gick galant. Tammie
är helt annorlunda att rida jämfört med Gourmet, så det
tar ju en liten stund att vänja sig vid något nytt.
Tanken var att M skulle fotat hoppningen idag, men han
råkade visst försova sig och kom till dressyren istället.

Dressyrlektionen var också allt annat än lätt! Jag och Gourmet fick
jobba skiten ur oss, och efteråt vet jag inte vem av oss som var
mest svettig. :)

Roligast var skänkelvikningarna som gick jättebra och galoppfattningarna
direkt från skritt. Man får verkligen jobba med Gourmet för han vill helst
leka älg ;)

Nu är jag grymt utmattad och tänker ligga kvar i soffläge hela kvällen.
Det är jag värd ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback