Jag har ett problem...

Min proffession är ju kommunikation, så det är viktigt att jag ligger i
framkant på den fronten. Så därför ger jag mig in i tvåvägskommunikationens
värld för en sekund och bjuder er in till lite problemlösning.

Jag tror på er nu, att ni ska kunna lösa det här åt mig.
Känn tyngden på era axlar. Det är kanske en av nackdelarna med tvåvägsdialogen liksom.
Mina problem är nu även era.

Så är det.

Nu till problemet.

Jag vill ha en egen häst. Och en hund (fast egentligen vill jag ha två).
Jag önskar det så mycket att jag får ont i hjärtat när jag är i stallet.
Problemet är att vi bor i en lägenhet högst upp i huset utan
tillgång till stall i närheten. Plus att vi för tillfället bara har en stadig inkomst.

Så.
Lös nu mitt lilla problem. Det är väldigt important för mig.
Medan ni funderar sitter jag här och knaprar praliner och kollar på tv.

Okej?

Kommentarer
Postat av: rawbert

Kan du inte börja med att extraknäcka med att ta hand om någon häst som man då blir lite tjenis med? Då har man inte hela ansvaret men får mycket tid och möjlighet att lära känna den hästen och få rida runt lite o chilla :)

2010-01-25 @ 09:52:35
Postat av: jänet

"rida runt lite och chilla" :) så sött! tack för rådet robis.. jo, det är väl det smartaste valet just nu! kram!

2010-01-25 @ 13:10:47
Postat av: Ellen

Du kan köpa fina islandshästen Tro som jag rider på. Så kan hon stå kvar därute hos mig och jag kan vara medryttare åt dig. Det tycker jag låter som en bra lösning. Det är ju nära dig också dessutom. Gört!

Postat av: jänet

ja, det löser ena problemet.. men hur ska jag haffa fram cashen då? ska vi dela? ;)

2010-01-25 @ 13:48:11
Postat av: Ellen

Hon kostar inte ens 40.000! Det kan du väl få av föräldrarna om du ber snällt?

2010-01-25 @ 18:09:48
URL: http://enligtellen.blogspot.com
Postat av: jänet

ja, just ja. att jag inte tänkte på det, jag som är så bortskämd!

2010-01-25 @ 20:47:52
Postat av: rawbert

japp, du som är så bortskämd :D hihihi

2010-01-25 @ 22:44:04
Postat av: Ellen

Hey, jag hade gärna varit bortskämd om jag hade kunnat. Det är inget att klaga på!



Men om de nu inte har 40.000 i bakfickan får du väl ge dig ut på fälten och rensa rovor eller något. Det kan man tydligen tjäna rätt bra på. I alla fall enligt barnen i Bullerbyn.

2010-01-26 @ 10:45:12
URL: http://enligtellen.blogspot.com
Postat av: jonte

är inte M en riktigt hingst?

2010-01-27 @ 00:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback