90's fashion baby!

Det var ju länge sen jag bekände mig så jag tänkte bjussa på en...
nostalgisk bekännelse!

Here goes Fröken Js "måsten" från nittiotalet:

Modet.
Jag var en sucker för buffaloskorna, believe it or not.
Buffyskorna som jag köpte på Mallis -99 följde mig i måånga år.


(Mina var dock vita och hällösa, som en slip-in.)


Eller så kunde man ha FILA-skor. Sjukt poppis.


Den dåliga smaken slutar dock inte där. Som byxor hade jag jazzbyxor.
Gärna lite skinande och med rejäl bootcut. Då var man rätt.




And to top it off hade man en collagetröja med ett märke
av typen Marwin, Champion, Fila..



Accesoarerna.
Var ska jag börja... Man hade armring, man samlade
plastnappar i alla möjliga storlekar, minimala ryggsäckar
(jag hade en gul uppblåsbar!), glitterspray, nagelpiercingar,
svart hundhalsband och kanske det viktigaste.. en tamagotchi!



Musiken.
Jag hade en rätt ...underlig musiksmak måste jag erkänna.
Den här bekännelsen kan bli den jobbigaste av alla.




Det här var min bästa skiva, gud va jag älskade den.
Stod i timmar framför spegeln och dansade...
Anywho.













Så.
Let the mobbing begin!

Kommentarer
Postat av: rawbert

Tycker alltid det har varit lika kul att East 17 ser ut som hippedihopp-yo's men sjunger pojkbandspop, it doesnt make any sense!

2010-01-20 @ 10:42:46
Postat av: M

Haha bra inlägg!

2010-01-20 @ 16:21:52
Postat av: jänet

rob: ja vet! sjukt kul... det var dock världens bästa tryckarlåt! :P

2010-01-20 @ 17:00:50
Postat av: Ellen

Och jag vägrade både fila, buffalo eller märkeströjor. Jag lyssnade på No Doubt eller sjuttiotalsmusik och klädde mig i sjuttiotalskläder. :-D

Postat av: Anonym

haha, liiite skillnad mellan oss då ellen ;)

2010-01-20 @ 20:38:32
Postat av: Patte

Färsen bodde inte där!

2010-01-20 @ 23:20:37
Postat av: kristin

asså, jeanette det här var ju inga nyheter precis! I mitt minne är det här fortfarande dina accessoarer.

2010-01-22 @ 15:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback