I ♥ Gourmet!

Ridningen idag var AWESOME!
Jag trodde det skulle bli en riktig utmaning för mig
för vi skulle träna på sitsen idag, och rida hela lektionen utan
stigbyglar (man har inget stöd i fötterna, utan rider som barbacka i sadeln).

Gourmet är känd för att ha stallets kanske skumpigaste trav, vilket
gör det svårt att hitta en bra sits i vanliga fall när man får rida med stigbyglarna.
Så jag tänkte att jag in worst case kanske skumpar av honom ;)

Men jag koncentrerade mig till tusen och jag satt som en smäck!
Hittade sitsen som aldrig förr och Gourmet gick i form HELA lektionen.
Jag var helt amazed! Serpentinövningarna tog han galant och klarade omställningarna
fint. Och jag lyckades hålla sitsen, trots de snäva serpentinerna.

Jag är sjuuukt glad och stolt!

Så här fin är min pärla i hagen ♥ (...lite sur för Uffe sekunden senare bet honom)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback