lagom är sämst.

kloka, kloka micco skrev ett väldans bra inlägg för nån månad sen
som jag verkligen hängt upp mig på. det här med varumärkesbyggande
tycker jag är sjukt intressant på många plan, och han har lyckats koka
ihop en formel i sex steg som jag tycker alla kan ta till sig.
vare sig man som enskild person, storföretag eller small business vill lyckas.
för dig som inte visste det innan, handlar nämligen ALLT om ditt varumärke.
eller typ iallafall ;)


"Du måste vara bra på något.
För att bli uppfattad som riktigt bra behöver du nischa in dig.
För mig är det självklart att den nisch du ska välja finns inom ett område
som du redan idag känner passion för och är bra på. För hur kul är det att
arbeta med något du inte tycker om, eller som du är en medelmåtta på.
I Sverige har vi en tendens att försöka förbättra våra dåliga sidor för att
bli lagom bra på allt. Framgångsfaktorn är att istället förstärka det du redan är bra på.
Lagom är sämst."

så jävla klockrent!

Läs och lär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback