lyyyyycklig!

jag vet inte om alla ni som läser har hört om mitt väsk-issue som jag
har genomgått i sommar. (här snackar vi problems alltså!)
men det började iallafall i turkiet där jag fick syn på en skitsnygg kopia
på min favoritväska (mulberry bayswater) som jag har suktat efter i åratal.
den var helt utsökt fin, tjockt skinn, snygg färg, fint sydd.. den såg exakt ut som en äkta!

men... den var dyr. snordyr.
så det bidde ingen.

när jag sen var på kreta hittade jag ännu en till snygg kopia.
jag stod säkert i flera timmar och suktade, klappade och dreglade
över den väskan.
men... den var lika dyr.


men så idag gick jag in på Kappahl på lunchen. jag som typ aldrig går dit annars..
(synkroniciteten jonte!) och vad uppenbarade sig om inte en väska i exakt samma
stil som min favoritväska! kanske inte i riktigt skinn, eller samma kvalitet..
men ändå.. min väska!

så här ser en äkta mulberry bayswater ut, pris: ca 6 000 kr:





och så här ser min nya (oäkta) men lika fina väska ut, pris 249 kr:



har jag gjort ett kap, or what!? :)




Kommentarer
Postat av: Thiff

Kap! Helt klart! jag förstår vad du menar! När jag var i London hittade jag min drömväska, också från mulberry, samma pris 6.000:- så den kan jag se efter i stjärnorna ;)

Postat av: jänet

aawww.. visst är det trist att de ska kosta så mycket :/

2010-08-30 @ 20:48:21
Postat av: Jempan

Puh! Tur att gubben i Side var så rigid och vägrade ge dig väskan för "ynka" 1000:- :D

2010-08-30 @ 22:25:44
Postat av: rawbert

Man kan ju alltid strunta i att betala hyran en månad och sen unna sig något sådant för 6 papp, nemas problemas!

2010-08-31 @ 10:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback