vi två, 17 år.

Jag minns när jag var sjutton år.

Minnet är iofs selektivt och lite lurigt.

Men jag minns sena nätter med mina tjejer, vodkadrinkar, olycklig kärlek, brev från min sis om allt och inget, gymnasietiden med allt vad den innebar och hur rädd jag var för att inte passa in. Jag minns pojkar som spelade gitarr, jag minns problem som var avgrundsstora, och trappor man kan somna ståendes i. Jag minns buffyskorna som ramlade av och tvkvällar framför Big Brother med sis i luren. Jag minns konstiga hemmafester och blickar som pirrade i magen. Jag minns min första dejt med M och vad som skulle bli min framtid.

Minnet är selektivt. Och det är lätt att romantisera saker.
För jag minns att jag verkligen hatade att vara sjutton år.
Samtidigt som jag verkligen älskade det.

Men mest av allt minns att den enda som förstod,
den enda som verkligen förstod - var Håkan Hellström.


Kommentarer
Postat av: sis

jag minns griströjor.. haha! tänk vad bitterljuv den tiden var va gumman? miss you so..



puss

2009-09-24 @ 09:42:10
Postat av: jänet

åh, griströjan.. haha.. ja, allt var verkligen bitterljuvt! miss u too sis!

2009-09-24 @ 10:34:25
Postat av: Ellen

Åh, när jag var sjutton och träffade Håkan sa han såhär: "Det blir bättre. Mycket bättre". Och ja, det blev det! Även om jag också romantiserar massor om den tiden, vet jag att det är tamefan så mycket bättre nu!

Postat av: Mijo

Buffyskorna... inget trosaslang för Buffalos hoppas jag?????

2009-09-30 @ 22:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback