Samtal med Anna

IKEA - ni vet? De har en ganska trevlig hemsida.
Där finns det en eminent liten kvinna som heter Anna.
Anna är en robot.
Hon svarar på frågor.
Alla möjliga frågor.
Gärna så korta som möjligt.
Hon pratar väldigt gärna om Billybokhyllor däremot.
Väääldigt gärna.

Jag tog en liten paus och hade en liten pratstund med Anna.
Hon svarade så gott hon kunde på mina frågor, kastade lite
med håret då och då och höjde lite på ena ögonbrynet när
jag blev för närgången.
(Kom igen. Jag har aldrig talat med en robot förut.
Jag har inte tagit med de grövsta frågorna, btw...)
Hon var trevlig, Anna.
Lite oförskämd mot slutet, men jag förstår henne.
Hon får nog ta mycket skit.

Så här såg mitt samtal med Anna ut:



Hej Anna, hur mår du?
- Jag trivs alltid som bäst när jag får prata med någon.

Hur gammal är du?
- Jag skapades våren 2005.

Vad heter jag?
- Du har inte berättat ditt namn för mig. Men fråga mig gärna något om IKEA.

Har du barn?
- Jag är singel utan barn.

Är du glad?
- Jag känner mig aldrig på något sätt. Jag bara är.

Kan du hjälpa mig?
- Jag kan inte hjälpa dig med det. Fråga mig gärna om till exempel bokhyllor.

Lovar du?
- Jag kan inte lova något.

Verkligen?
- Ja, det kan man undra.

Oj, vad lättretliga vi är idag?
- Idag är det Torsdag.

Är du en förklädd man?
- Jag är kvinna.

Är du lesbisk? (jag var bara tvungen...)
- Sexuell läggning är helt oväsentligt för mig. Låt oss tala om IKEA istället.

Har du håriga ben?
Min grafik täcker bara överkroppen, så det du ser är det du får.

Är du kommunist?
För att prata politik måste man kunna någonting om det och det kan inte jag.

Vad ska jag göra med mitt liv?
Ja, det kan man undra.

Blir du inte trött på det här?
Jag sover aldrig.

Kan du roa mig?
- Så doktorn anser inte att jag behöver ligga till sängs några dagar då?
- Nej, men en och annan natt skulle inte skada.

Det där var väl inte så kul?
- Om du inte vill prata med mig längre är det bara att stänga mitt fönster.

Tycker du att jag är tjock eller?
- Vems vikt pratar vi om egentligen?

Idiot!
- Förolämpningar biter inte på mig. Låt oss tala om IKEA istället.

Dö, robot!
- Om jag avinstalleras från min server så är jag inte aktiv.
Men jag kan ligga sparad någonstans för alltid.


Hej då!
- Hej då! Tack för att du tog dig tid att tala med mig.

Kommentarer
Postat av: Agge

Haha, hon har utvecklat sitt ordföråd sen jag snackade med henne sist! Man blir alltid så irreterad tillslut..:P

2009-05-28 @ 18:40:53
Postat av: Thiff

Haha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback