me no like senap.

Jag har varit tillsammans med pojkvän i sju år och några månader.
Vi är praktiskt taget gifta.
Vet det mesta som går att veta om varandra.
Så.
Varför smetar han senap på min fina varmkorv, när han vet att jag hatar hatar hatar det?
Jag vill ha min kokta varmkorv bara med ketchup. Inget annat tjaffs.

Senap är right up there tillsammans med kokos,  fruktkött i juicen och lök.
Djävulens påfund det där.

Jag är upprörd.*


*Fast lite tacksam också eftersom han gjorde mig en tjänst när jag inte vågade
hämta ketchup för det stod en massa fulla människor ivägen. Så egentligen ska
jag inte klaga.


Kommentarer
Postat av: M

Men vafan A: Dels så försöker jag föra in senap i ditt liv och B: Du har sagt "mm det här var ju ganska gott" vid minst ett tillfälle.



Nästa gång får du bara senap! ;)

2009-05-05 @ 17:56:57
Postat av: rawbert

Ja det handlar nog bara om rädsla för att prova, M försöker vara lite sneaky och lära dig äta senap. Jag gillade det inte alls heller förut men skånsk senap till julskinkan är DA BOMB.

Jänet du brukar väl göra någon salladsdressing med någon form av senap i? Har något avlägset minne av det :)

2009-05-05 @ 19:45:11
Postat av: jänet

rob: det är sant, jag har senap i dressingen. men det är ju ytterst lite smak av senap i slutresultatet. senap på korv blir så in your face liksom! fast jag erkänner.. ett tunt lager johnnys senap på nybakad julskinka är väldigt smarrigt.



men på korv, i en tjock sträng? NO! :)

2009-05-05 @ 21:44:41
Postat av: rawbert

håller med om att på korv ser senap ut som... ja.. SKIT! därför har jag heller inte senap på korv, man äter ju med ögonen också

2009-05-05 @ 23:07:19
Postat av: ette

jeanette. du är som ett litet barn. men det är sött och charmigt. för det mesta iaf ;) varmkorv måste ätas med senap. annars smakar det ju bara typ.. eh.. korv.. haha!

2009-05-06 @ 06:45:35
Postat av: jänet

ette: och eftersom jag är äldre (och visare) än dig måste det betyda att du också är ett litet barn. om än sött och charmigt också ;) puss!

2009-05-06 @ 08:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback