vid fikat.

Varje fredagmorgon har vi gemensamt fika på vår enhet.
När andra kör fredagsfika på eftermiddagarna vill vi vara
lite wild and crazy och ha vårat på morgonen.
Såna är vi liksom.


Det brukar ofta vara väldigt roliga samtalsämnen vi hamnar i
dessutom. Som i morse. Vi pratade konstant i en halvtimme om diskmaskiner.
Hur lång tid allas maskiner tar. Vilket diskmedel som är bra men ändå
prisvärt. Om man sköljer disken innan man ställer in i maskinen, eller inte.
Vem visste att det fanns ett sånt behov att prata om detta?

Jag satt mest och lyssnade (eftersom vi inte har nån diskmaskin) och funderade.

Och så gled jag iväg i tankarna...


Min diskmaskin (läs: M) tar inte lång tid alls.
När andras maskiner tar 1,5 timmar tar M max en halvtimme.


Och när andras maskiner låter och brummar för mycket,
står min i köket och sjunger högt och fint för sig själv.


Och när deras maskiner inte diskar helt rent, blir Ms disk
alltid skinande ren på första försöket. Utan spolglans till och med.


Så vem behöver en dyr diskmaskin?

Min maskin toppar topplistan, without a doubt.


Kommentarer
Postat av: Anton

Aaaaw :)

2009-02-07 @ 14:43:50
Postat av: M

Im such a tool :)



Nej men det va fint Jeanis. :)

2009-02-07 @ 19:02:18
Postat av: ette

min diskmaskin är nog snäppet bättre, den diskar utan diskussion och jag hinner minsann aldrig före. dessutom dammsuger och tvättar den också. det du!

2009-02-07 @ 22:17:02
Postat av: M

Im not that much of a tool.. :)

2009-02-08 @ 00:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback