parle vouz francais?

Har precis haft engelskalektion, som jag har varje vecka på jobbet.
Ett bra sätt att hålla språket igång liksom.
Idag så kom jag och tänka på en sak dock.
Tänk om vi istället kunde ha franskalektion?
Jag kan inte franska överhuvudtaget. Eller,  jag kan typ tre ord.
Men det skulle vara kul att lära sig!

Jag kan se det framför mig:
Mina kollegor iklädda lösmustasch, helt sjukt mycket franska ostar,
Edith Piaf på stereon och en baguette som pekpinne.
Och så en massa ohlala-ande och oui oui-ande förstås.


Och vips! så kom jag att tänka på denna lilla godbit till klipp:

Kommentarer
Postat av: Ellen

Oui, ce serait très drôle. Alors, je pense que tu doit être très content avec des etudes en anglais aussi. Et maintenant, j'espère que quelqu'un qui parle francais plus bien que moi, peut correcter mes erreurs.



Bien.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback