hollywood morning, my ass!

Klockan ringer, jag går upp och svävar ut i badrummet
iklädd en vacker vit negligé som frasar lite för varje steg jag tar.
Kollar mig i badrumsspegeln och beundrar mig själv.
Ser hur fräsch och nysminkad ut som helst. Härligt!

Svävar (that's right, svävar) ut i köket och blir alldeles varm
inombords när jag ser att pojkvän har dukat upp thé, apelsinjuice,
rostat bröd, grapefrukt och färska jordgubbar i en vacker liten silverskål.

Jag sätter mig vid köksbordet och tar en tugga av rostebrödet
(ett superdupernyttigt Anna Skipperbröd med lågt GI, naturligtvis).
Ute skiner solen och hunden (ja, det är min dröm, jag bestämmer!) 
sträcker lojt på sig, lunkar fram till mig och lägger sig vid mina
fötter och suckar tillfredställande.
Kanske är det inbillning, men det låter som att hon säger att jag är den
bästa och vackraste matten i hela vida världen.

Ja.
kunde det ju vara.

Men. Not to worry.
För jag har iallafall en pokvän som på morgonen sjunger:
"Jag fångade en räv en dag men räven slank ur näven.
Men lika glad är jag för det men gladast är nog räven"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback