lazyworm.

Imorgon ska jag tvinga mig att gå upp en halvtimme tidigare än  vanligt så jag
hinner gå till jobbet, istället för att cykla.*
Kvart över fem måste jag alltså gå upp.
Och nu sitter jag här och försöker övertala min inre latmask att jag ska klara av det.
Men min inre latmask är en retorisk liten typ som vänder och vrider på alla mina argument om
hälsa och välmående och kontrar med att min kropp faktiskt är förpliktigad av tyngdlagen att
snooza just den halvtimmen.
Och dessutom är det ju lite synd om cykeln som blir lämnad ensam och inte får sin dagliga tur.
Det kan man ju inte argumentera mot?

Men jag ska klara av det. Jag lovade ju H det, om inte annat.

Pray for me.



* för mitt nya liv börjar imorgon.

Kommentarer
Postat av: rawbert

kvart över fem!?

hur tidigt börjar du egentligen? Eller till den egentliga anledningen, hur lång tid tar det för dig att bli klar på morgonen? :D



kram!

2008-09-30 @ 23:03:58
Postat av: jänet

rawbert: så här ligger det till.. jag går normalt upp vid sextiden för det är lite skönt att inte stressa på morgonen. Jag går hemifrån typ tjugo över sju till jobbet. Och om jag nu ska börja promenera till jobbet, som tar en halvtimme typ, måste jag ju gå upp typ kvart över fem.



Simple as that.

Men nu förstår du ju kanske varför det är svårt att motivera sig till detta. Impossible I say.



kramis!

2008-10-01 @ 11:40:44
Postat av: Ellen

Men om du går hemifrån tjugo över sju, och det tar en halvtimme, då är du ju framme tio i åtta. Varför kan du inte gå upp vid sextiden då? Det ger dig ju för bövelen nästan 1.5 timme. Nog för att du vill vara snygg, men någon måtta får det ävl ändå vara? ;-)



Jag blir trött bara av att läsa!

Postat av: jänet

Ellen: jo så här är det.. jag vill ju få lite flextid så jag kan sluta lite tidigare i slutet av veckan och då börjar jag hellre vid halv åtta-tiden så jag tjänar in lite tid. Hellre jobba tidigt än att jobba senare, is my cup of tea. :)

2008-10-01 @ 13:48:26
Postat av: viola

men det är väl lika bra motion att cykla?

du får väl ta en promenad efter jobbet annars.

å sen e det sjukt att du behöver då mkt tid på dig på morgonen ;)

jag går upp 5.15 och cyklar 5.40 när jag börjar halv 7! fast jag behöver å andra sidan inte se de minsta respektabel ut på jobbet :)

2008-10-01 @ 22:41:53
Postat av: Kristin

Det e ju gaaalet tidigt! Jag säger; ta cykeln! själv börjar jag skolan 12.35 tre dagar i veckan och hade tänkt att det skulle bli mina 3 träningspass i veckan, men det har mer gått åt till sista minuten plugg med inlämningsuppgifter. Men jag jobbar på att bättra mig, för min granne är personlig tränare och hon har lovat att ta sig an mig och skälla lite på mig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback