Merhaba Turkye!

Jag har ju inte berättat så mycket om resan, och det är delvis för att det
skulle ta en jäkla lång stund att berätta hur fantastiskt vi har haft det!

Lite kort iaf :
Vi bodde i Belek som ligger ca 50 minuter öster om Antalya
(som är södra turkiets "huvudstad"). En liten by som är känd för sin fina
natur (det är mestadels naturreservat omkring hotellet). Vi bodde på
Ela quality resort hotell som är ett femstjärnigt All-inclusivehotell som
är det mest fantastiska hotell jag någonsin sett och bott på!

Service i hög klass på alla sätt: städning dygnet runt både invändigt och
utvädnigt i hotellet, 8 stora restauranger på området samt poolbarer och
"sofa barbeque restaurant" mm., man serverades kall dryck på drickavagnar
vid poolen, de delade ut frysta små handdukar mitt på dagen när man låg
och solade så man kunde svalka sig.. ja, det var den typen av service som
överträffade mina förväntningar på alla vis!

Jag kan inte skriva om allt så här kommer lite bilder som får tala sitt eget språk:


Utsikt från några av poolerna


Avslappningspaviljonger vid poolen som man fick massage under.. och stranden,
samt inblick utanför en av de åtta restaurangerna.


Hotellrummet var nice.. gratis minibar och platt-tv med 40 kanaler..


Döner kebab, isskulptur vid restaurangen med förrätter på... och sen jag ^^,


Utflykt till Antalya.. statyn är på Attaturk - turkiets landsfader, några granar på gatan (not weird at all), lilla jag
och sen en bild på en av de många minariterna, denna är tagen från gamla stans stora bazaar.


Några jag-kort, och en bild på en av kvällsshowerna.. denna show var med tuffa shaolinmunkar.


De vackra Taurusbergen som man skymtade i bakgrunden... och en avslutande bild på
den fantastiska vattenpipebaren. Några större vattenpipor har jag aldrig sett (dock inte med på bild).
De hade stora soffgrupper ägnade helt för vattenpiperökande ;-)

Så, det var en liten inblick i vår Turklandresa.. nu väntar vi spänt på vad Egypten har att erbjuda.

Update:
Glömde en sak.. Skumpartyt vid beachen var nog det BÄSTA! shit alltså.. push it push it! ;)

Kommentarer
Postat av: Emelinda's blogg

Åh jag vill osså utomlands!!

Postat av: rawbert

ser grymt najs ut :)

2008-07-23 @ 13:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback