thank god it's not friday

För första gången i mitt liv så längtar jag inte till det blir fredag.

Det är nämligen så att jag på fredag ska göra etapp 1 på min framtand som
jag slog ut när jag var typ 8 år. Jag slog ut halva framtanden i en cykelolycka
och har tills nu haft plasttand på halva delen. Men med dagens teknologi kan
man ju göra god knows what, och min tandläkare är skitduktig på sånt där
så hon ska göra så att jag får en hel och fin tand igen!

Låter ju skönt att få den fixad och fin, men jag är dönervös!
Det är ju inte bara att åka dit och få det fixat på en gång, utan jag måste först dit
och slipa ner tanden, göra avtryck och sedan vänta 2 hela veckor på att tanden
ska tillverkas. Sen ska jag dit igen och få den ditsatt.

Det betyder att jag i 2 veckor måste gå med någon form av konstgjord framtand
tills att jag får min riktiga ditsatt! Man kan ju bara hoppas att den provisoriska tanden
åtminstone är normalformad och vit.

Fast jag ska väl inte hoppas för mycket med min (o)tur. Får väl nån ful, brun klump
att ha i käften. Som säkert också kommer trilla av efter ett par dagar så jag i två veckor
måste gå med en och en halv framtand som nån jäkla Johnny Sjörövare under tiden.

Kan ingen söva ner mig i två veckor från och med fredag så jag slipper det här?
Please?

Kommentarer
Postat av: Pat

Min morsa gjorde samma sak för ett tag sen. Fick gå med slipad tand ett par veckor. Men hon fick en typ lösgrej att sätta på tanden. Hon tog bort den när jag var där för att visa, och hon såg inte klok ut hahahahahöö

2008-01-09 @ 13:21:08
Postat av: Cissi

Jasså du ska oxå flitiga besök hos tandläkaren precis som jag för tillfället. Fast jag besöker ju tandläkaren för min knäppande käke. Jag lovar att det är ett straff för att man varit duktig o inte haft ett enda hål i hela sitt liv. Man kan ju aldrig ha sån tur att man inte har några som helst problem med tänderna tydligen...

2008-01-09 @ 17:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback