etapp 1

Så, nu är etapp 1 avklarad i att få min framtand hel och fin.
Jag var hur nervös som helst innan, sov dåligt och darrade hela resan dit.
När jag satt i väntrummet blev det inte direkt bättre av att patienten
innan mig gjorde nåt ingrepp som lät helt hemskt! Jag bara hörde henne
gny och försökte få fram "aj aj aj" hela tiden, samtidigt som man hörde hur
det knackade och lät där innifrån.
Då hade jag en puls på 180 kändes det som.

Men när det väl var min tur så släppte det lite grand. Min tandläkare är precis
hur bra som helst så hon lugnade mig. Allt gick jättebra, det gjorde inte ont alls.
Lite läskigt att känna på tanden när den var helt nerslipad.. Hon hade även lite
svårt att bestämma färg till porslinstanden för tydligen har jag så vita tänder att
färgen var tvungen att specialbeställas ^^, alltid nåt!

Det jag var mest nervös för var ju den här provisoriska tanden jag ska ha nu i två veckor,
att den ska hålla och så..men det ser faktiskt riktigt bra ut redan nu! Bättre än innan iaf
till och med med den här provisoriska tanden! Lite ovan är jag och försiktig som bara den för
att jag inte vill att den ska gå av.. Men min tandläkare gjorde allt i sin makt för att
lugna mig och säga att den absolut kommer att hålla fint! Gud så jag längtar till
jag får min fina, riktiga tand!

Nu känner jag mig helt utmattad, jag var bra spänd innan och nu bara lossnar
alla spänningar. Det blir en lugn kväll minst sagt!

Kommentarer
Postat av: Bragekaia

Incredible site!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback