shootday.

Idag är det inte bara fredag, utan skottdag också.
Och det här är intressant ska ni veta.  För ni vet att såna här dagar
medför vissa speciella regler. Och regler är ju inte till för att brytas, right?

Här är en regel om skottdagen (funnen vid en myyycket tillförlitlig källa här på internetet):

"En gång vart fjärde år fick kvinnor fria på skottdagen. Mannen fick inte säga nej, om han var ledig.
Seden kommer från det medeltida Skottland. Gift er, för sambolagen är värdelös. Det var också
förenat med otur att arbeta på skottdagen, man skulle inte ta sig något viktigt arbete på skottdagen."

Så.
Idag måste jag alltså:
1. fria till M och han måste säga ja.
2. gå hem från jobbet.

För vem är jag att leka med reglerna?


Kommentarer
Postat av: viola

ja, jag tycker du ska fria!

2008-02-29 @ 13:35:52
Postat av: Rawbert

Ska du fria till M från James Bond-filmerna? Dessutom är ju hon en tjej så det blir en liten twist på det hela.

2008-02-29 @ 14:39:23
Postat av: ette

fria, fria, fria! jag vill gå på bröllop!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback