den barmhärtige samariten.

Vad gör man om man ser en gubbe som mycket påtagligt ranglar omkring,
kan nästan inte hålla sig i vertikal position och är uppenbart full som en kastrull?

Om man frågar M så går man fram och frågar hur det är, sedan följer man
denne person till stället dit denne person ska, stödjer honom när benen inte bär,
och hjälper honom upp när han ramlar och slår sig i pannan och börjar blöda.

Det är alltid ett äventyr med M. Man vet aldrig när han byter skepnad och ska
vara till hjälp. Hade jag varit en uns mer tokig än vad jag är hade jag trott att han var
stålmanne(n), så bra är han.

Oh and btw, det stannade sedan en bil med en sjuksyster i som tog hand om mannen
(som sedan blev hämtad med ambulans) så M kunde gå och handla mat med mig,
som var den egentliga meningen med vår promenad.


Det är min M det. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback