Vem är Lusse Lelle?

Imorse hade vi lussefirande här på jobbet av en massa småfolk (lågstadieelever) från en musikskola här i stan. Den ena var sötare än den andra, fast när småfolket ska sjunga så blir det ju mer gulligt än bra, om man säger så.

Det var iaf mysigt att börja dagen med skinkmacka, glögg, pepparkakor och luciatåg!

Ännu mysigare blev det på lunchen när jag var på marknadsföreningens lunch, som idag bestod av ett dignande julbord! Och mitt i frossandet släcktes ljuset iden vackra salen, utanför föll stora gnistrande snöflingor, och in kommer kanske det vackraste luciatåget, ever in history.

Jag rös hela tiden de sjöng, så fint var det! De sjöng som om det var änglar i rummet. Och efteråt ville jag gifta mig med alla ...trots att jag inte har den läggningen.

Såna dagar borde man få oftare.

Kommentarer
Postat av: viola

ohh vad mysigt!

jag och d tänkte gå upp tidigt i fredags å kolla luciatåg i kyrkan... men sängen lockade mer efter en sen kväll med vin och glögg innan :)

2008-12-14 @ 01:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback