fröken stress.

Just nu har jag lite av en existensiell kris.

Om man med existensiell menar "stressad-beyond-belief-på-jobbet", alltså.
Jag kan varmt rekommendera att ni som inte har den erfarenheten att göra det.
Det är skitkul.

Se till exempel här, på lustiga små effekter:
• Kroppen utvecklar nya allergier: nickel, tvättmedel och nåt allmänt som läkarna inte har hittat än,
men som gör att det kliar över hela kroppen, jämt. Det är roligt.

• Den som inte tror att sinnet påverkas av lite stress..? Think again.
Kreativiteten ryker först och därmed kvaliteten på blogginläggen.
(Jag vet att ni tänkte på det. Karmaminus på er.)

• Problemlösningsförmågan går i botten och ersätts av en konstant form av tunnelseende.
Vilket är en klar nackdel när man sitter vid en dator 90procent av dagen.

• Har du ett självförtroende..? Not anymore you don't.

• Ditt tal förändras. Svårt att hitta de rätta orden. Svårt att formulera sig utan att låta
som en döv/full/tandlös treåring. Svårt att hålla tråden.

Jag väntar mig att det ska gå över närsomhelst nu.

Nå. Det var bara det.
Nu kan ni få återgå till era vanliga, stressfria liv.

Kommentarer
Postat av: rawbert

Im gonna get stressed for success, shaping me up for the big time baby.



Stress kommer alltid finnas i alla jobb där man jobbar väldigt mycket med eget ansvar. Att lära sig hantera stressen på något vis är nog det enda man kan göra tyvärr, sen blir man pensionär och får chilla.



kram

2008-12-03 @ 12:24:46
Postat av: viola

stackare!

hoppas du blir ledig nått i jul å får vila upp dig lite.

vi ses på lördag, ska bli så mysigt!!

2008-12-04 @ 17:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback