ett skepp kommer lastat.

Idag har jag tagit ett par extra vuxenpoäng tror jag minsann.
Jag har nämligen ätit sushi på en riktig sushirestaurang.
Och med råge vill jag säga...

...M övertygade (läs: tvingade) mig att gå med på att beställa ett "skepp"
med sushi.
Ja, du hörde rätt.
Ett helt jävla skepp med sushi skulle vi trycka i oss alltså.
Helt oempatiskt agerat till mig som i princip är sushivirgin.
Dessutom fick han mig att gå med på att dricka nån jäkla soppa innan,
med lök i. Massa jäkla lök. Och musslor. Och vad jag tror var tofu.
Men jag lackade inte för det.

Så.
Efter denna sopp-"upplevelse" kom ett skepp in med minst hundra kilo sushi in
på bordet och servitrisen förklarade vad allt hette.. det var sushi, bushi, nushi och
gud vet vad. Det enda jag kunde koncentrera mig på var den ohyggligt äckliga monster-
musslan som såg jävligt... nasty ut.
Jag åt säkert fem sushiar av olika slag med pinnar och soja och allt.
Fast jag åt inge jävla inlagda ingefäraflagor. Man måste dra gränsen nånstans ju.

Men jag kom ut levande iallafall.
Men jag är ledsen att säga att jag inte är invigt i de sushiälskandes sällskap.
Trots mitt jäkligt braiga försök.

Kommentarer
Postat av: rawbert

har hört och läst av diverse personer som kallar sig lärda inom sushi-kulturen att det tar ungefär 3 gånger innan man uppskattar sushi :)

första gången brukar vara typ, happ ok detta var väl inget särskilt. andra gången är ungefär likadan fast lite mera intressant... och sen 3:e gången... ja då jävlar !

2008-08-02 @ 15:24:52
Postat av: jänet

I do not believe you rob.. men jag kanske, kanske kan försöka igen för din skull. ;)

2008-08-02 @ 16:21:38
Postat av: Anonym

Håller med om att det tar x antal gånger innan man uppskattar det... men när man har gillat det och slutat uppskatta det då? Vad säger de sushilärda om det? ;-)

2008-08-03 @ 13:36:25
Postat av: Mimi

Håller med om att det tar x antal gånger innan man uppskattar det... men när man har gillat det och slutat uppskatta det då? Vad säger de sushilärda om det? ;-)

2008-08-03 @ 13:36:55
Postat av: Anonym

jag tycker det där lät sjukt bortskämt gott! Hade gärna bytt middag med dig, men vi har ju lite speciella smaklökar i släkten, min systerson ville äta av mammas sushi redan som tvååring! "Mer wasabi!" va det skönaste citatet :) Ha kul i Egypten och snorkla mycket. kram

2008-08-04 @ 16:16:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback