till er redovisningsekonomer.

Hur står ni ut?
Allvarligt.
Hur klarar ni av blodsmaken i munnen? Svettningar, stresseksemen, hyperventileringen?
Jag bara undrar.

Debet hit, kredit dit. Bokföringsdatum vs. fakturadatum vs. betaldatum...
T-konton, skulder, fodringar, kostnader, intäkter...
Jag blir förvirrad och får ångestkänslor bara jag skriver om det.
Tänk då bara de ädla, fina människor som faktiskt tycker detta är kul? Thank god, att ni finns!

Om jag skulle hamna i helvetet gestaltas det antagligen som ett enda stort ekonomikontor
som jag aldrig kan ta mig ifrån. Och chefen skulle piska mig med sin svans och tvinga mig
göra årsredovisningar och bokföringar och....


Sweet god.
Magsår till mat är vad det är.

/Jeanette, i största beundran av er som håller på med ekonomi och tycker det är kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback