saker jag inte passar i #1

Som bekant ska min blogg ha en mode-nånting-inriktning. (tanken var god iaf)
Så jag börjar en liten serie om what not to wear om man
heter fröken jeanette-det-som-inte-syns-finns-inte.

Så.

Jag klär väldigt dåligt i vitt.
Och av många jäkla anledningar.

För det första så vet vi alla att vitt förstorar.
Och jag behöver inte (INTE!) förstoras.
Här snackar vi bara f ö r m i n s k a.

Och för det andra så framhäver allt vitt jag äger
preciis alla kurvor (läs: valkar) jag har.
And it is not nice people. Jag gör det för er skull.

Idag till exempel, så prövade jag ett par vita leggings.
...och om spegeln kunde tala hade den inte bara gått i tusen bitar,
utan skulle också ha förblindats och skrikigt: WHY!?
Ja, så illa var det faktiskt.

Så tänk er mig på studenten. I helvitt.
No wonder att jag har stuvat undan alla mina studentrelaterade kort.
Jisses I say.


/Jeanette, den slightly bittra.

Kommentarer
Postat av: Rawbert

Vitt är fritt (pommes)

2007-05-03 @ 09:59:49
Postat av: Ellen

Skrikigt? You're loosing it. Och du är snygg i allt! :-p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback