förtydligande

Många står som levande frågetecken när jag berättar vad jag utbildar mig till.
Det, eller så har de en helt felaktig uppfattning om vad en informatör egentligen är.
Så för allas skull så tänkte jag förtydliga vad en informatör är och vad en sådan jobbar med.

Here goes:

Vad är en informatör?


Informatörens yrkesområde

Så.
Hoppas det gav det lite mer ljus till mitt yrkesområde.
Det är bara några få veckor tills jag tar ut min examen, you guys!
*jagharinteångestjagharinteångestjagharinteångest*



Kommentarer
Postat av: Cathie

Vilken härlig blogg :D Tummen upp!

Postat av: Patte

Det är ändå ingen som fattar vad du kommer jobba med. Det är lite Chandler-varning på dig faktiskt ;)
Och jag vet exakt vilka som hånglade med vem, där du!

2007-05-21 @ 21:14:51
Postat av: Rawbert

Exakt patte, hon anklagar mig för att göra en Chandler... right back at you! ^^

2007-05-21 @ 21:54:22
Postat av: M

"Informatör är en yrkesbeteckning för en anställd eller utbildad person, vars uppgift är att analysera, planera, skapa och utvärdera det informationsmaterial som flödar ut ifrån, inom eller genom den organisation informatören är anställd vid.
Informatörens utbildning består vanligen av studier i medie- och kommunikationsvetenskap eller mer praktiskt inriktade utbildningar i medieteknik som idag går att läsa på de flesta universitet och högskolor i Sverige.
Fackligt organiserar förbundet DIK (SACO) och deras intresseorganisation Informatörsfacket de svenska informatörerna."
Tack Wikipedia... :P

2007-05-21 @ 22:27:37
Postat av: Patte

Allt jag hör är "bla bla bla" :D

2007-05-21 @ 22:31:12
Postat av: M

Du kan vara "bla bla bla"! :P
Haha jag älskar att vara besserwisser... !

2007-05-21 @ 22:38:14
Postat av: sis

eeh.. jag fattar faktiskt inte heller vad det är.. i´m sorry sis! haha :)

2007-05-22 @ 00:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback