VIP

Ni kanske inte visste detta, men jag är väldigt känd.
Ja, väldigt väldigt känd faktiskt.

Så känd är jag, att jag får personliga inbjudningar till olika tillställningar.
Som igår till exempel:

Rubrik: Inbjudan till gynekologisk cellprovstagning
Den och den tiden, det och det datumet, klockan si och så.
/---/
Signerat: Universitetssjukhuset Örebro"

Nej men... vad trevligt...

För er som inte är så insatta i det här med cellprovtagningsvärlden
(dvs. flickor under 22år och alla lyckliga jävla män) kan man lite kort
sammanfatta det såhär:

* kvinnor mellan 23 och 59 år kallas

* samma tid som du har fått tid, har 37 andra också fått tid vilket resulterar
i kösystem som på systemet typ. (om man nu har för vana att slänga upp sitt underliv
på disken framför expediten, vill säga)

* när ditt nummer ropas upp, leds man vackert in i ett rum där det finns två personer (om man har tur)
ett par praktikanter, nån förbipasserande och några turister.. Man vet aldrig.

* sen är det bara att fläka upp sig i den otroligt bekväma och inte aaaalls generande stolen och
låta föremål (okänt antal) föras in i oönskad hastighet (man hoppas här att en viss insiktningsprocess
har skett innan själva införseln tar plats.)

* efter lite kommentarer och "oj nu blöder du visst lite här också" avslutas sessionen med ett
"Tack, det var bra så." Och man lämnar stället och känner sig.... lagom... exposed...


Och jag undrar: är verkligen INBJUDAN det rätta ordet för detta??


Obs! Denna beskrivning kan vara nåågot överdriven, då personen EJ har varit på denna tillställning.... än.

Kommentarer
Postat av: tomas

*faller på knä och tackar alla högre väsen som finns att han inte är kvinna/tjej*
Jag lovar att lämna tillbaka manne i lik-artat tillstånd som när jag fick honom :)

Postat av: Antonsophie

This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.

2009-05-19 @ 13:09:36
URL: http://antonsophie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback