utmanad

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"Men hur kopplingen mellan kön och makt ser ut, och hur den konkreta könsskillnaden skall förstås och hanteras teoretiskt är omtvistat i den feministiska diskussionen." -Politikens paradoxer

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Ena soffkudden.

3. Vad var det senast du såg på tv?
Sex and the city.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
Kvart i tolv på natten kanske. (Crap. Den är 00.58)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

Ms gitarrspelande.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Jag och M gick en promenad.

7. Vad hittade du på innan du började svara på den här frågorna?
Kollade på ett youtube-klipp.

8. Vad har du på dej?
Vita mjukisar och ett svart linne.

9. Drömde du något i natt? I så fall vad?
Je ne se pa. (= jag vet inte, på äkta jeanettefranska)

10. När skrattade du senast?

Skrattar mest hela tiden, typ.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
All the time.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?

Ptja, what's to like?

14. Vilken är den senaste filmen du såg?
Bridge to Therabithia.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
I denna minut skulle jag köpa gitarrlektioner till M. ;-)

16. Berätta något om dej själv som folk inte känner till
.
Jag är ganska duktig på spanska.


17. Om du kunde förändra en sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?

Jag skulle göra så att alla fick möjligheten att leva ett värdigt liv.

18. Tycker du om att dansa?
Oh, do I?!

19. George Bush?
Hat är ett starkt ord men i hans fall är det otvivelaktigt passande.


20-21 Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Pojke: Elliot

Flicka: Olivia eller Freja

22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Ja.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Tror inte att det är fru gud som står där. Jag föreställer mig Henne på en tron av guld. ;-)


Kommentarer
Postat av: M

Hey that was uncalled for! :((

Nä det är sant.... :)

2007-03-28 @ 01:49:29
Postat av: Emelinda

Menar du Anders, han den långe från Tessin som jag spanade på den tiden? ;) Just fan, han pluggar här i Örebro va? Fan, tog du inte hans nr fööör *blink blink*

Postat av: Emelinda

Förresten, du kan la lägga till mig på msn: [email protected] :) 13 april får du boka upp o komma hit tycker jag :D

2007-03-28 @ 21:41:25
URL: http://emelinda.blogg.se
Postat av: Rawbert

Om du ändå är igång och ger manne gitarrlektioner så kan du väl också ge mig lektioner i följande instrument: gitarr, piano, trummor och fiol. Sen angående Elliot så är det konstigt hur Scrubs har påverkat en angående det namnet, först tyckte man det var ett killnamn... kolla massa scrubs... tycker att det är ett tjejnamn... men du får konvertera det till ett killnamn igen helt enkelt

2007-03-28 @ 21:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback