om solning och parasoll

Det kan ju tyckas att solning är en mycket stillsam och rofylld aktivitet.
Något som man bara gör, liksom.

Men inte när det kommer till mig.
Nej, jag blir attackerad av flygande parasoll när jag solar!
Idag när jag satt som skönast och njöt en stund i eftermiddagsskuggan,
så märker jag plötsligt hur parasollet bredvid mig flyger upp ur
grejen-som-ska-hålla-den-på-marken och vänder sig sedan något, för att sen
kamikazestörta ner på mig och hugga mig i sidan.

Och tro inte det är första gången ett parasoll attackerar mig.
Å nej.
Det hände för några år sedan också när jag låg på beachen på Teneriffa.
Men då var det ett sånt där spjutparasoll som är vasst nertill för att man ska
kunna sticka ner det i sanden.
Vinden tog tag i det och slungade parasollspjutet ner i min mage.

Jag verkar ha något seriöst otalt med parasoll tydligen.
Måste verkligen börja jobba på min karmastatus for real nu.
Sommaren har ju precis börjat, så vem vet vad som komma skall.
Jag menar, det finns en hel massa parsoll just waiting for me där ute.

/Jeanette, inte alls paranoid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback