vuxenskap

Ibland kan jag känna att jag skulle vilja resa tillbaka i tiden och
besöka unga, naiva fröken jeanette och ge henne en redig jäkla bitchslap,
och mycket övertygande lära henne en mycket viktig läxa:

  • Säg aldrig, aldrig ALDRIG att du längtar tills du blir vuxen.

För det här med vuxenskap är mycket overrated. Du får till exempel
inte bara komma hem, slänga dig på soffan och vänta på att maten blir
färdig. Nä, för du ska köpa maten, laga den, och när du äntligen har ätit
upp den, ja då ska du diska också!

Och kan du kan inte heller bara bestämma dig att "Nej, idag är jag alldeles för trött
för att gå upp, jag tror jag är hemma idag och tittar på Ricky Lake och äter
kakor i sängen istället".

Tro heller inte att du kan räkna ut hur mycket pengar du kan röra dig med
som man kunde förr, för när som helst och utan någon anledning kommer en
helvetesräkning på typ tjugofemtusen spänn som du måste betala inom tre dagar
annars får du spö av nån skum kille på stan som utger sig att vara från kronofogden men
som egentligen är nån skummis från en bikerklubb och som bara vill inkassera lite cash.
Typ.

Men... lite skönt måste jag kanske erkänna att det är. Man får ju faktiskt alltid god mat,
du får diciplin att gå upp klockan 06 varje morgon och så lär man sig att ändå hushålla
och leva efter vad man vuxet kallar en b u d g e t.

(Note to self: Lär dig att göra en budget och sedan leva efter den.)

Kommentarer
Postat av: ette

jag kan bara hålla med! :) förresten.. jag saknar dig!!!! puss

Postat av: Ludvink

varför kommer det en stor biker som vill slå dig för pengar? vilka är du skyldig 25k egentligen? låter läbbigt!

2007-12-03 @ 22:34:17
Postat av: Rawbert

Som representant för Svenska bikercommunityn trivs jag inte med ditt påstående om att alla bikers är indrivare.

2007-12-04 @ 12:46:04
Postat av: jänet

se här, en bikerindrivare i egen hög person som är efter mina pengar. They're after me! *fajtar bort rawbert (aka. indrivaren) med en pinne, falsettskriker och springer här i från i panik*

2007-12-04 @ 16:59:24
Postat av: Linda

hittade dig av en slump på aftonbladet, blev jätteförvånad. Allt bra med dig? Mycket bra inlägg...

2007-12-05 @ 11:49:14
URL: http://lindatunstrom.blogg.se
Postat av: lindatunstrom

Det är bara bra med mig, fullt upp i skolan om man säger så... Var hos Marianne i söndags och åt alldeles för mycket god mat. Jag ska jobba några dagar på bolaget i jul.

2007-12-05 @ 15:42:38
URL: http://lindatunstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback