sankta lucia, ge mig en tia

Så var det lucia också.
Här på jobbet hade vi luciamys på morgonen med glögg och skinkmacka,
och som som grädde på moset kom det ett luciatåg och sjöng för oss!

Det resulterade i att jag fick några sköna flashbacks från förr:  man stod där i sin vita skrud och sjöng så fint. ...fastän killen bakom röck en i håret, och nån annan lyckades fjutta eld på nåns klänning... medan han längst bak petade i näsan för han trodde att ingen såg honom, och längst fram stod de coola tjejerna med ljust lockigt hår och trängdes för att synas mest. Jag stod mest och försökte hålla ögonen öppna och hålla ton sådär klockan skittiditgt på morgonen.
Ja, typ.

Härliga stunder det där.

Annars då?
Jag är själv på jobbet idag för en är sjuk och en är ledig.
Och så är det lite synd om mig för jag är snuvig och skittrött efter gårkvällens julmiddag med jobbet.
Och så är jag urfattig.

Tur att det är lön nästa vecka.
 

Kommentarer
Postat av: Mmmmm

Vad sjutton är det för mardrömslucior du har varit med om??? ;-) Mina luciaminnen är klockrena förutom att jag av någon anledning alltid fick gå sist o vara pepparkaka eller något ;-)puss

2007-12-13 @ 17:46:52
Postat av: ette

darling.. jag hoppas du svarar i telefon ikväll.. utifall att du inte gör det vill jag be dig ta med en "vanlig" (lättvin, vin eller starkvins gör ni som ni vill) glögg.. jag och malin har nämligen vaniljglögg.. smaskens! vi ses imorn :) pussa

Postat av: M

hej, hörru du Mmmmmm som är Maja antar jag, hitta på ditt egna namn, jag har patent på M! ;)

2007-12-13 @ 22:47:25
Postat av: Rawbert

Sluta skriva första bokstaven i folks namn, det är olagligt!

Lucia var trevligt för mig också, folk som sjöng och det bjöds på lussekatter sen hade vi julfest på kvällen. Robert blev för full och att jobba bakis rekommenderas EJ.

Ni får ha det så trevligt ikväll!

2007-12-14 @ 14:26:22
Postat av: M

hej, hörru du Rawbert som jag antar är Robert, jag uppskattar inte att du har snott mitt M och satt det upp-å-ner i ditt namn, jag har patent på M! ;)

Undra vad J tycker om att jag hotar folk på hennes blogg. :)

2007-12-15 @ 23:00:53
Postat av: Rawbert

skit ner dig din jävel!

eller som det heter på svenska, vi ses!

2007-12-16 @ 03:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback