gå mot strömmen

Det är bara att inse.
Imorgon börjar jag min årliga julklappsshopping!
Somliga (inklusive jag själv ibland) kan tro att jag är en av dem som gillar det här med
inhandlande av julklappar. Jag menar, det innefattar ju ordet "shopping" så därav
missförståndet.
Det är nämligen så att jag HATAR hela grejen! Än mer hatar jag det i år när jag
är tvungen att göra det i sista minut.

Here's why:
1. Massa, massa, massa, massa (etc.) människor* på samma plats.
2. Alla ska slåss om samma jäkla sak.
3. Det är ofta skitkallt ute (varm jacka på), men svinvarmt inne = man blir svettiga-arne efter 10 minuter.
4. Sa jag att det var skitmycket människor ute?
5. Du hittar oftast inte det du behöver/vill ha.

Men. Jag lider av ett litet moment 22: jag älskar julklappar!
Att få dem, att ge bort dem, att slå in dem, att titta på dem...

...men absolut inte att handla dem!

Önskelista 2009
1. Personlig julklappsinköpare


* Av alla sorter: små människor som gallskriker en i örat, människor med barnvagnar stora som as,
  människor som går sakta, människor som springer ner en, människor som tar skitlång tid i kassan... 
  Ni förstår...

Kommentarer
Postat av: viola

usch jag vet vad du menar, måste själv ut idag och i morgon, vill inte!

2007-12-20 @ 11:10:15
Postat av: Ailogabrielle

Your site is best.!!! Be happy , have a nice day


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback