sjukblogg.

Vilken tråkig blogg det är på sistone.
Men är man sjuk så är man. (dvs jag)

Var förbi och hälsade på farbror doktor idag.
Han tömde mig på lite blod.
Han petade mig långtlångt in i min onda hals.
TVÅ gånger.
Båda gångerna hulkade jag.

Efter mycket om och men så kom vi inte fram till såå mycket.
Det mesta talar för att det är halsfluss (bakterie) vilket jag fått penicillin
för nu. Det sista provsvaren kommer nästa vecka och de avgör exakt om
det är en bakterie jag har, eller om det är ett virus.

Om det är virus måste stackars jänet gå till doktorn igen för att se om
det är körtelfeber. Och det vill jag inte hoppas på.
För vid körtelfeber måste man akta magen så inte levern och mjälten
(eller vilka organ det nu var) spricker.
Och så blir man fasligt trött.
I upp till 6 månader.

De förbannade utslagen är nässelutslag iaf. Inget farligt, bara ogehagligt.
Men jag fick nå tabletter mot dem också.

Så håll alla thumbs för att det är halsfluss nu.
*knipatummenknipatummen*

Kommentarer
Postat av: sis

jag har haft körtelfeber baby, it´s no fun.. så jag håller tummarna för dig!! me love you so much.. pussen

2007-04-21 @ 12:56:35
Postat av: Anton

Been there, done that =) Go halsfluss! *håller tummarna stenhårt*

2007-04-21 @ 20:16:25
Postat av: Rawbert

tummarna är upptagna med att skriva denna kommentaren så jag håller stortårna som är nästan lika bra! hårt hårt håller jag!

2007-04-22 @ 01:25:18
Postat av: Emelinda

Ska du på festivalborg på universitetet? Jag ska dit :D

Postat av: Mortenhanne

This is great please keep on the good and wonderful work.

2010-05-10 @ 13:32:40
URL: http://mortenhanne.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback