låt oss vara djupa en sekund.

idag är första dagen på mitt nya liv.
och med mitt nya liv menar jag inte att jag ska börja träna eller nåt
annat förlegat. nej, jag pratar mer om mitt liv och mina val.

jag måste sluta vara den som låter mig själv bli överkörd.
oavsett vilken relation det handlar om så har jag lovat mig
själv att sätta mig i första rummet. 

livet är för kort för att slösa det på människor som gör mig mer ont än gott.
eller som trampar på mig mer än lyfter mig.
som får mig att vara tung i hjärtat snarare än att få mig att
skratta okontrollerat.

för jag vet ju när jag mår bra.
jag vet vilka som får mig att bubbla. och längta. och spritta.
det är där jag ska lägga min kraft från och med nu.
helhjärtat. med kärlek. och glädje.
allt annat går bort.

Kommentarer
Postat av: Malin

så ska det verkligen vara! och du är så himla stark så det klarar du!

Postat av: jänet

och min lilla sockersmula märit, du är en av de som får mig må som allra bäst!

2012-03-05 @ 11:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback