en bekännelse.

det senaste halvåret har som många av er vet vänt hela mitt
liv uppochner. jag har valt att inte var så öppen just här med
vad som hänt och allt, men många har märkt att jag inte mått
så bra.

nu börjar jag på riktigt må ganska bra. jag skrattar och ler
och ser ljust på framtiden. jag har planer och ser framåt med
en stor spänning. att inte veta vad som komma skall tycker
jag känns jättespännande.
och det är ju fantastiskt. det är det.

men det finns en liten baksida som jag trodde skulle gå över
när jag började må bättre. men det har det inte gjort.
det började med att jag gick ner 25 kilo under perioden jag mådde dåligt,
vilket iofs var en positiv effekt av något så jobbigt.
det var nåt jag längelänge hade kämpat för, så ni förstår inte vilken
härligt känsla det var att känna sig smalare, finare.

men jag åt ingenting. INGENTING. så att jag tappade kilon var inget 
konstigt. jag trodde däremot att matlusten skulle komma tillbaka
så småningom, att jag skulle kunna börja äta normalt.

men att tappa kilon. att börja tycka om sig själv och sin kropp
på riktigt satte spår på nåt annat plan. och nu är jag rädd att jag mitt
matbeteende har satts helt ur spel. jag äter väldigt lite.
alltså vääääldigt lite.

och jag är rädd att det har blivit ett problem. på riktigt.
vill bara kunna äta normalt. utan en massa känslor kring det.
så.

jag kände bara att jag var tvungen att lufta det här.

Kommentarer
Postat av: Lena

Det är bra att lufta sina tankar, då kan man ofta få bättre stöd också. Du är stark att du orkar vara ärlig gumman. Massa kramar finaste du.

2012-03-21 @ 15:31:32
Postat av: Nogger

du borde skaffa egen blogg, tex aboutjeanette.se så kanske du får pengar oxå! du har en jätte fin blogg ju!:) kramis!

2012-03-22 @ 10:19:02
Postat av: Jullan

Du är fantastisk! Hoppas du inser det, både i knopp och kropp! Kram!

2012-03-23 @ 22:11:37
Postat av: Linda

Vet inte riktigt vad jag ska svara på detta mer än att jag hoppas du finner tillbaka till matlusten snart. Du får inte försvinna söta du! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback