vardagsbekännelse.

alltså, jag har kommit till en insikt.
en jävligt vardaglig och obetydelsefull sådan också.
men det kan inte hjälpas. jag måste avhandla den ändå.
så bare with me.

jag har nämligen precis insett att det kan inte finnas några
vita converse att köpa i nån affär, i hela sverige. ja, hela världen faktiskt.
för ALLA jävla människor går ju runt i ett par.
män, kvinnor, barn, vuxna, smala, feta. ALLA!

och jag vetefan men det stör mig. det stör mig nåt så fruktansvärt.
inte för att jag tycker det är fult eller så. inte alls faktiskt.
men jag får sån jävla lust att gå fram till nästa person jag ser
med ett par vita converse och bara:
- ja, (och blänga på skorna) det där var ju  j ä v l i g t  originellt.

vad tror ni. skulle det lätta min min irritation?
jag känner att jag behöver lätta på trycket i den här mycket oviktiga frågan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback