så mycket minnen...

ett liv som försvinner. en personlighet som dunstar.
en vän vid sin sida.en bästa vän fast i hundkostym.
en vän som ingen annan.

en elsa som ylar till "dude looks like a lady" -  avaerosmith.
som fightas med elaka grävlingar.
som pussar en ömsint och samtidigt passar på att gnaga lite försiktigt på ens näsa.
som alltid frågar om lov, med sin blick, sin kropp ja, hela hon själv vill vara till lags.
som vågar vara med på allt - utom hos veterinären.
som alltid vill komma upp i sängen, men väntar på ett OK. innan dess gnyr hon
och ser ledsen ut tills man ger sig.
...och som sen, när hon fått komma upp, tar liiiiten plats men sakteliga brer ut
sig vitt och brett över hela sängen.
som lekfullt busar, helst på mattan i vardagsrummet hos svärmor.
som går och tuggar på ett ben, äter mat eller dricker överdrivet när hon blir
exalterad.
som vill sitta/ligga i knät fast hon väger över 40 kilo.

som....
som....

...jag kan fortsätta i evigheter.

jag vill inte förstå att min elsi ska somna in.
min bästa vän. min allra sötaste elsapelsa.
du kommer alltid finnas i mitt hjärta.


plaskar i kärret efter en språngmarsch i skogen.


knähunden.


favoritplatsen - i soffan

Kommentarer
Postat av: Agge

Tänk vad fint att ni fått lära känna varandra. Många många år med fin vänskap! Det är så sorgligt, men var stark gumman! Hon hade inte kunnat ha ett bättre liv, viktigt att komma ihåg! Många kramar till fina Elsa, och till er!

2011-06-21 @ 08:42:40
Postat av: jänet

tack aggis, puss!

2011-06-21 @ 14:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback