konstaterande

Jag gillar inte overall'are.

Ni vet, sådana som läser typ teknik och natur och liknande skitämnen. ja, skitämnen är va det är.
Dem som har fula, på tok för stora overaller upknäppta, med massa massa massa fula
märken och saker hängades i den. Dem som låter mest och högst, ö v e r a l l t !
Dem som tycker att nollningen typ är det bästa som hänt dem i hela deras overalliga liv.
Och att den naturliga overallframtiden är att bli fadder. Åt nya små overallnollor.

Nej.
Jag är verkligen ingen overall-kåren är bäst i världen-och att gå på sittningar är svinkul-typ av tjej.

Meen jag kanske har missat något? Jag har ju till exempel inte fått känna på hur det är att göra en omtenta heller. Eller att på fritiden ställa upp som det ena och det andra, bara för att "det ser bra ut på CVt".
Eller att bara äta billig mat á la nudlar eller skräp från euroshopper.
Jaa, sådana saker som en typisk student bara ska göra.

Men, så är jag ju ganska smart också. Och jag har bättre saker för mig än att göra på min fritid.
Och jag har tillräckligt med pengar att laga god mat, eftersom jag prioriterar god mat framför
ölhävartävlingar på kåren.

Nej, jag är ingen overallare-jag skriker högt-och bor i korridor typ av tjej.
Jag är mer än soffpotatis-dricka pepsi max-och kolla på film och mysa-typ av tjej. hahaha !



Kommentarer
Postat av: Banco

Drygt men roligt :P

2007-02-08 @ 00:21:06
Postat av: Anton

Bittert och drygt men roligt :P

2007-02-08 @ 01:19:00
Postat av: Rawbert

Känns som ett ganska väntat inlägg med tanke på gårdagens besök på Bryggan :) Tycker du verkar vara lite fientlig ibland jeanette ^^

2007-02-08 @ 12:17:54
Postat av: Ellen

Vi är bäst. :-) Det är så man ska vara ju.

Postat av: Cissi

Aj...det där inlägget gjorde lite ont i hjärtat hörru =). Men jag trivs o är nöjd medmig själv eftersom jag vill vara där det händer. Jag är en sån som har en overall med en massa märken. Jag tyckte att nollningen va skitkul och det va minst lika roligt att vara fadder. Jag har gått på sittningar. Men jag flyttade ju hit utan att känna någon o jag tror att det va ett bra sätt att skaffa vänner o bekanta. Jag älskar euroshoppers vitabönor i tomatsås, kostar för övrigt 2.90 kr på ICA. Äter nog fler saker av märket euroshopper som är ICA-tillverkade produkter. Får man ut 7000 kr i månaden om har 5500 kr i hyra, 500 spänn i övriga räkningar och bil så kan jag inte leva på oxfilé. Jag är dock inte den som snålar på mat heller eftersom kyl, frys och skafferi ständigt är överfulla o det kan mina päron intyga =). Men som tur är så har man förmågan att kunna spara pengar o aldrig vara pank, samtidigt som man faktiskt försöker hålla sig lite "inne" på kläd- och skor sidan. Frågan är bara hur det ekonomiska går ihop.....men det är väl därför jag är ekonom =)

2007-02-09 @ 13:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback